Wirtualna przestrzeń to szanse, ale też zagrożenia. Na każdym kroku należy zachować rozsądek i wiedzieć, jak się zachowywać w cyberprzestrzeni. Dlatego w ramach kampanii „Bankowcy dla CyberEdukacji” powstał cykl krótkich filmów, w których popularni artyści i prezenterzy telewizyjni opowiadają, jak w sposób świadomy, odpowiedzialny i bezpieczny korzystać z dobrodziejstw cyfrowej rzeczywistości.
Czy wiesz, że pracownik banku, który dzwoni do Ciebie z numeru Twojego banku, może okazać się cyberprzestępcą? Jak reagować w takiej sytuacji – opowiada Jerzy Kryszak w filmie poniżej:
Związek Banków Polskich, Fundacja Warszawski Instytut Bankowości, Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa oraz banki we współpracy z Policją łączą siły w walce z cyberzagrożeniami. Kampania „Bankowcy dla CyberEdukacji” ma na celu uświadomienie społeczeństwa o ryzykach związanych z korzystaniem z Internetu oraz przekazanie praktycznych wskazówek, jak chronić swoje dane.
Związek Banków Polskich, Fundacja Warszawski Instytut Bankowości, Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa oraz banki we współpracy z Policją apelują:
- Pamiętaj, że każdy, kto zadzwoni do Ciebie i żąda podania danych, np. kodów blik lub haseł do logowania do konta, kodów autoryzacyjnych, to stuprocentowy oszust!
- Nieważne za kogo się podaje i z jakiego numeru dzwoni, a nawet, że zna Twoje imię i nazwisko. To przekręt, w efekcie którego możesz stracić swoje oszczędności.
- Cyberprzestępcy są mistrzami manipulacji.
- Więcej informacji o cyberbezpieczeństwie szukaj we własnym banku.
Do tej pory informowaliśmy, że należy uważać na: