Kalendarz wydarzeń

Poznaliśmy zwycięzców konkursu Mikroprzedsiębiorca Roku 2016

2017-06-13

13 czerwca 2017 r. w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie, ogłoszono zwycięzców 12 edycji konkursu Mikroprzedsiębiorca Roku. Nagrodę główną w wysokości 45 000 zł oraz tytuł Mikroprzedsiębiorcy Roku 2016 otrzymała kreatywna agencja social media Nakatomi, która działa w ponad 20 krajach na świecie.

Mikroprzedsiębiorca Roku to konkurs organizowany przez Fundację Microfinance Centre przy merytorycznym wsparciu Koalicji na rzecz mikroprzedsiębiorczości oraz dzięki finansowemu wsparciu Citi Foundation. Związek Banków Polskich oraz Krajowy Punkt Kontaktowy ds. Instrumentów Finansowych Programów Unii Europejskiej są Partnerami Koalicji na rzecz mikroprzedsiębiorczości. Nagroda przyznawana jest od 2005 roku. Celem konkursu jest wspieranie zarówno młodych mikrofirm, jak i tych, które na rynku z powodzeniem działają od lat. Uczestniczące w konkursie firmy oceniane były nie tylko pod względem perspektywy rozwojowej, ale również społecznej odpowiedzialności i postawy proekologicznej.

Nagrody i wyróżnienia

Kapituła konkursu, poza wyborem zwycięzcy głównej nagrody, wskazała także laureatów w pięciu kategoriach i przyznała im nagrody finansowe w wysokości 13 000 zł. Tytuł Mikroprzedsiębiorcy Roku 2016 w kategorii START (dla najmłodszych mikroprzedsiębiorstw) otrzymała firma Many Mornings zajmująca się sprzedażą skarpet „nie do pary”, wyróżniających się nowoczesnym designem oraz wysoką jakością. Nagroda w kategorii PROGRES (dla firm „wieku średniego”) została przyznana firmie AQUA-TECH Smilewicz Tuz proponującej innowacyjne rozwiązania w branży wodociągowej, redukującej zużycie wody i energii. W kategorii SENIOR najlepsza była ATLANTA – mała poligrafia, skoncentrowana na potrzebach klientów oraz potrafiąca wypełnić niszę lokalnego rynku. Tytuł Mikroprzedsiębiorcy Roku 2016 w kategorii MŁODY BIZNES (dla mikroprzedsiębiorstw prowadzonych przez osoby poniżej 30. roku życia) przypadł firmie Agrotur Marta Kołodziej, prowadzącej dwa ośrodki rekreacyjne nastawione na młodzież szkolną i oferujące szereg niezwykłych atrakcji, takich jak pobyt w wiosce afrykańskiej. Nagrodę w kategorii MŁODY BIZNES wręczył w imieniu partnerów Koalicji na rzecz mikroprzedsiębiorczości, Pan Jerzy Bańka, Wiceprezes Związku Banków Polskich.

Ostatnią nagrodę i tytuł KOBIETY PRZEDSIĘBIORCZYNI otrzymała pani Maria Sapiołko, właścicielka Dworu Bartnika – kompleksu wypoczynkowego znajdującego się na terenie Puszczy Białowieskiej – kontynuująca rodzinne tradycje pszczelarskie. Dodatkowo specjalne wyróżnienia oraz nagrody w wysokości 10 000 zł otrzymały firmy: Brewa, za umiejętne korzystanie z funduszy europejskich, Nakatomi – jako przykład przedsiębiorczej firmy rodzinnej, Gymstation Breguła Laber, za prowadzenie działalności w małych miastach, Many Mornings za działalność społeczną oraz, Smart Pharma, za tworzenie nowych produktów medycznych, a także Torqway posiadający w swej ofercie pojazd poruszany ręcznie i firma świadcząca usługi fotograficzne ULANKA Katarzyna Ulańska oraz Agrotur Marta Kołodziej i Dwór Bartnika.

Od lewej: Pani Marta Kołodziej, Właściciel Agrotur Marta Kołodziej oraz Pan Jerzy Bańka, Wiceprezes ZBP.

Małe firmy, wielkie serca

Do konkursu mogli przystąpić przedsiębiorcy, którzy w 2016 r. zatrudniali mniej niż 10 pracowników, a roczny obrót lub całkowity bilans roczny ich przedsiębiorstw nie przekroczył 2 milionów euro. Nagrodzeni mikroprzedsiębiorcy działają społecznie w różnych obszarach. Niektórzy z nich mają to wpisane w swój model biznesowy: w firmie Nakatomi, która zdobyła główną nagrodę, obowiązuje 4-dniowy dzień pracy, a klienci dostają gwarancję osiągnięcia określonego przychodu dzięki umowie z klauzulą wykonalności. Sprzedająca wyjątkowe skarpetki Many Mornings w ramach programu społecznego „Share a pair” na każdą zakupioną parę skarpetek drugą parę wysyła do osób potrzebujących: domów dziecka, hospicjów, ośrodków dla bezdomnych. W ten sposób rozdali już kilkadziesiąt tysięcy par skarpetek.

Wszystkie nagrodzone firmy wykazują się odpowiedzialną postawą społeczną, wspierają swoją lokalną społeczność lub wykazują się troską o środowisko naturalne. Konkurs zorganizowała Fundacja Microfinance Centre przy finansowym wsparciu Citi Foundation.

***

W skład Koalicji na rzecz mikroprzedsiębiorczości wchodzą: Związek Banków Polskich, Krajowy Punkt Kontaktowy ds. Instrumentów Finansowych Programów Unii Europejskiej, Business Centre Club, Business Link, Fundacja Wspomagania Wsi, Krajowa Izba Gospodarcza, Konfederacja Lewiatan, , Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Polski Związek Funduszy Pożyczkowych, Pracodawcy RP, Stowarzyszenie Inicjatywa Firm Rodzinnych i Związek Rzemiosła Polskiego. Partnerem konkursu jest firma Attention Marketing.

Dodatkowych informacji udziela:

Aleksandra Okuljar, tel: +48 604 140 459, a.okuljar@attentionmarketing.pl